Известие

Collapse
No announcement yet.

Meagsquirt на 33ката (не-performance тунинг)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Meagsquirt на 33ката (не-performance тунинг)

    Здравейте, от доста време се каня да навържа останалия ми от старата кола Мегаскуирт 1 на 33ката. Идеята е не да се изкара някаква невероятна мощност от двигателя,а просто да работи прилично на бензин с цел придвижване от т.А до т.Б когато свърши газта .... Защо не си ползвам оригиналното ЕКУ? Защото "изгоряха" 3 подред. Не ми стана ясно какъв е точно проблема, но след известно време започват да работят само на празен ход и то работят е силно казано. Та и без това мразя комбинацията Бош + дебитомер - ще разкарам и 2те. Идеята ми е - понеже знам, че има хора които карат боксери на Мега тук във форума - ако може да помогнат с VE таблици и .msq файлчета ако не е търговска тайна де . Та колата е 33 '92 - бивша 1.5 i.e. - понастоящем 1.6 с ревизирано сърце от 146. Мегата е единичка купена от тук : http://www.diyautotune.com/catalog/m...ase-p-172.html . Накупил съм си кабели, датчика за темп. на охлаждащата течност ще си е оригиналния, за темп. на входящият въздух - от Lancia Kappa 2.0 16v Turbo (такъв ми изпадна), TPS-а е от Ланча Делта 2.0 16в. Имам си и 2 метра вакуум маркуч за вградения мап. Само трябва да измисля къде по всмукателя да навия IAT сензора. Отворен съм за всякакъв хелп и съвети.

  • #2
    такива идеи ме кефят. запалването как го мислиш, с делко ли ще го оставиш. иат сензора го бодваш някъде преди дросела.
    точка

    Comment


    • #3
      с риск да оцапам темата но и аз мисля за напред нещо такова мисля че ще се отрази супер на тези баби и ще изключи много от безмислено скъпите и вече трудно намиращи се компоненти,нека ако може изпълнението се документира със снимки и обяснения и да се сложи като важна,да може да помага малко от малко и на други меракли.....
      Успех с реализацията !
      Alfa 145 1.4 t.s

      Comment


      • #4
        Идеята е супер ,само дето не е много евтина като реализация но съм чувал че е по-евтино ако го вземеш на части и сам го зглобяваш .
        Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

        Comment


        • #5
          С кой маховик ще е колата,на 33 или на 145/6 защото има разлика.

          Единия двигател е предвиден да има вр датчик на маховика,а другият е с делко.

          Ако ползваш делкото е по лесно.

          Ако ползваш вр дачика е доста по сложно защото трябва да нагласиш тригера и ти трябва двоина бобина два комутатора.

          А и с вр датчика ще береш ядове.

          Ако слагаш делко ти трябва такова с датчик хол и което е без аванс коректор или центробежен регулатор.

          Първо трябва да я окабелиш,да я запалиш и тогава следват финните настройки.
          145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

          Comment


          • #6
            @kolev : Да,мисля да си остане оригиналното запалване и Мегата да е във Fuel only режим . А като всичко се настрои добре, черешката на тортата е да се мине към управление на газови дюзи като се използва dual table възможността на
            Мегата. Таблиците и дюзите може да си ги превключвам с едно цека ключе дето се вика. А защо IAT-а да е преди дросела? Той нали по принцип си седи по колектора някъде?Аз мисля да използвам някой съществуващ отвор - може би тези отпред откъм радиатора.

            Иначе да - мисля да снимам какво правя.А за цената на Мегата - има доста ефтини варианти. Много хора вече ги произвеждат и то добре в България. Аз също не съм го купил директно от USA, купих го от човека който го е купил от там и цената беше по-скромна

            ---------- Post added at 13:07 ---------- Previous post was at 13:00 ----------

            @drigata : Колата е със 33ковия маховик - всъщност със всичко 33ково като се изключи блока който е от 146. Делкото е с вакум регулатор и хол датчик,те си остават - ще вземам сигнал от минуса на бобината. Да попитам : последно четох, че реално няма знчение как групирам инжекторите по банки при batch режим - те нали си пръскат едновременно - но все пак предполагам е добре да се групират по ред на запалване ?

            Comment


            • #7
              сензора за температурата на въздуха стои обикновено между филтъра и дросела или е направо в дебитомера. на 33 е в дебитомера , на 145 1,6 е на гумената тръба преди дросела, на 33 1,4 пак е преди дросела на металната тръба.
              за инжекторите зависи как ти е инсталацията и нова ли ще правиш. на 33 са фул груп - демек 4-те на един канал. на 145 1,6 са 2х2. по принцип като са фул груп празния ход е по-добре.
              за газта е сложна работата щото количеството газ едно зависи от налягането в рейката и второ от температурата и. такива корекции мисля няма в мега и сместа ти на газ винаги ще бяга.
              трябва да помислиш и горивото по какво ще е - по тпс или по мап щото казват че вакума на боксера шавал и не ставало добре по него.
              точка

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                сензора за температурата на въздуха стои обикновено между филтъра и дросела или е направо в дебитомера. на 33 е в дебитомера , на 145 1,6 е на гумената тръба преди дросела, на 33 1,4 пак е преди дросела на металната тръба.
                за инжекторите зависи как ти е инсталацията и нова ли ще правиш. на 33 са фул груп - демек 4-те на един канал. на 145 1,6 са 2х2. по принцип като са фул груп празния ход е по-добре.
                за газта е сложна работата щото количеството газ едно зависи от налягането в рейката и второ от температурата и. такива корекции мисля няма в мега и сместа ти на газ винаги ще бяга.
                трябва да помислиш и горивото по какво ще е - по тпс или по мап щото казват че вакума на боксера шавал и не ставало добре по него.
                Мегата има всички корекции които и трябват за газ и за бензин.

                Но невиждам смисъл да я използваш фуел онли при положение ,че можеш да направиш и две таблици за аванс и да ги превключваш заедно с горивните!

                Така или иначе взимаш сигнал за обороти ,направи си я да ти управлява и запалването и си пей сърце.

                Не пускаш повече от два кабела за запалване с делко.

                Един за сигнала от делкото и един за към комутатора!
                145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                Comment


                • #9
                  Ами смисъла е да е по-лесно като за начало, после може да променя инсталацията и да управлявам и запалването след като веднъж се настрои като гориво. Просто не съм ги правил тези неща и малко са ми мъгливи понеже само с четене на документация не става - трябва и да се тества

                  @kolev : Инсталацията ще е изцяло нова - не искам да разчитам на 20 годишни кабели със увеличено съпротивление и влошени качества на изолацията.
                  Last edited by racer666; d.m.y г., 15:55.

                  Comment


                  • #10
                    Ето така мисля да изглежда инсталацията. А за главно реле и това за бенз. помпа мисля да си ползвам съществуващите с инсталацията им. Другата причина да искам засега мегата да не управлява запалването е,че това ми е единствената кола в движение докато не си сглобя Дедрата и експерименти мога да си правя само докато не преча на безпроблемното движение в момента на LPG.

                    P.S. Оправих качеството на прикачения файл.
                    Attached Files
                    Last edited by racer666; d.m.y г., 21:08.

                    Comment

                    Working...
                    X